1) طراحی ظاهری
اچ 30 کراس یک خودرو کراس اوور است که با یک طرح مدرن و زیبا در حال تولید توسط شرکت ایران خودرو می باشد. طراحی اسپرت اچ ۳۰ کراس ، هم در سمت جلو در نمای جلویی آن قابل مشاهده است و هم از نمای جانبی ، در رینگ و لاستیک و طرح بدنه و درب قابل مشاهده است. نوع بدنه اچ سی کراس به گونه ای از طراحی منحصر به فردی برخوردار است که در دنیا کمتر خودرویی مشابه آن وجود دارد و این باعث شده است که این خودرو جزو خودروهای خاص قرار گیرد. این خودرو هم جزو خودرو های استیشن است ، هم خودرویی هاچ بک و هم خودرویی کراس اوور ... نقد کنندگان نمای عقبی خودرو را مشابه محصولات جدید شرکت ولوو می دانند با اینکه این نما بطور کاملا اختصاصی برای این خودرو طراحی شده است.
2) کابین بروز و راحت
اگر بخواهیم اچ سی کراس را با خودرویی وطنی مقایسه کنیم ، شاید بهترین خودرو 206 باشد. جنس کابین مشابه 206 بوده و از فضای داخلی بزرگتر و راحتتری نسبت به 206 برخوردار است. همچنین طراحی این خودرو به گونه ای است که صندوق عقب نیز ، از فضای بزرگ و کافی برخوردار است. جمع شدن صندلی های عقب باعث میشود شما بتوانید صندوقی بسیار بزرگتر از هر خودر و را در اختیار داشته باشید. کیفیت و راحتی صندلی ها در حد خودرو های لوکس و طراحی آن ها به صورت دو رنگ می باشد. شما وقتی در کابین این خودرو حضور دارید ، هیچ کمبودی را نسبت به خودروهای امروزی احساس نخواهید کرد.
3) موتور با سابقه
اچ سی کراس در قلب خود یک موتور 1.6 لیتری TU5 دارد که پر طرفدار ترین انجین موجود در ایران می باشد. توانایی این موتور بیش از هر موتور دیگری برای ایرانیان شناخته شده است. سابقه درخشان این موتور باعث شده است که این خودرو ، از 3 سال گارانتی اطمینان ایران خودرو برخوردار باشد. لازم به ذکر است برعکس بسیاری از خودروهای وارداتی ، شما برای رفع عیوب و تعمیرات موتوری اچ سی کراس نیاز نیست به متخصص مربوطه مراجعه کنید و تمامی سرویس دهندگان به خودرو های پارس ، 206 ، رانا و ... میتوانند عیوب موتوری این خودرو را براحتی برای شما رفع نمایند.
4) گیربکس ژاپنی
قرار گرفتن نام AISIN در گیربکس این خودرو ، بزرگترین قدرت اچ سی کراس است. شرکت AISIN بهترین برند تولید گیربکس اتوماتیک در دنیا است. شرکت ایسین مالک بیش از 30 درصد سهام شرکت تویوتا بوده و گیربکس های این شرکت را بطور کامل تولید می کند. گیربکس 4 حالته AISIN از سال 2000 تا 2004 میلادی ، در بسیاری از خودروهای شرکت تویوتا مورد استفاده قرار گرفته و از سابقه درخشانی برخوردار است. پس از آن تویوتا گیربکس های مدرن تری در خودروهای خود جایگزین نمود و تولید این گیربکس را برای ساخت خودروهای مدرن در دنیا ادامه داد. این گیربکس در کنار موتور TU5 شتاب اولیه قابل توجهی برای خودروی h30cross فراهم نموده است. استفاده از چنین گیربکس هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ کیفیتی ، در این خودرو کاملا قابل درک و توجیه می باشد.
5) ایمنی خودرو
ترمز های ABS با EDB که همان سیستم توزیع الکترونیکی نیرو است ، این روزها در اکثر خودروهای داخلی وجود دارد که در اچ سی کراس نیز از آن استفاده شده است. سنسور دنده عقب هوشمند ، 4 عدد کیسه هوای ایمنی موجود در خودرو ، انجام تست های تصادف از جوانب مختلف ، کمربند های ایمنی هوشمند و نوع طراحی خودرو ، باعث شده است ایمنی راننده و سرنشینان را تا حد بالایی نسبت به خودروهای داخلی تامین نماید. سیستم هوشمند هشدار دهنده معایب برقی ، موتوری و فنی خودرو ، امنیت شما در سلامت خودرو که منجر به سلامت سرنشینان می گردد را افزایش داده است. لازم به ذکر است برعکس بسیاری از شرکت های داخلی که به تست تصادف توجه نمیکنند ، تست‌ تصادف  اچ سی کراس در موسسه CNCAP جهانی انجام و تایید شده است.
6) قیمت مناسب
خوشبختانه ایران خودرو در قیمت گذاری این خودرو بسیار عادلانه تصمیم گیری نموده است. البته این تصمیم گیری ، بدلیل رقابت اچ سی کراس با خودروهای مشابه دیگر خودروسازهای ایرانی به شمار می آید. تحویل به موقع خودرو های اچ سی کراس ، سود مشارکت بسیار بالای آن و همچنین مسدود کردن معامله کارتکس این خودرو ، باعث تک نرخی بودن این خودرو و رعایت حقوق مصرف کننده شده که ارزش خرید این خودرو را بسیار بالا میبرد.